torsdag 24. april 2014

USA - Dag 11 onsdag

Besøkstall og golf!

I dag skulle Anne og jeg hilse på en gammel fetter av min far. Han bor i Palm Beach sammen med sin søte veninne Leila. Vi kjørte derfor paret Flaten til en public golf course vi fant litt vest for Palm Beach. Litt spennende sikkert fordi de fikk beskjed om å ha kamera klart i fall det dukket opp fantastiske fugler, mindre fantastiske slanger eller fryktinngytende aligatorer (ikke krokodiller Ann Torild). Baller som gikk av banen fikk derfor gjerne ligge i fred. Ingen grunn til å risikere noe.

Nå skal det golfes..

Da de var vel satt av kjørte Anne og jeg inn til Palm Beach og fant omsider Golfveiw Road. Tullet litt med adressen og kom nesten ikke fra en pratsom amerikaner som gjerne ville hjelpe. Igjen vil jeg bare poengtere - mitt inntrykk av amerikanere er absolutt positivt etter at jeg nå har snakket med flere. Det virker nesten som det er litt ekstra stas å få hjelpe oss nordmenn fra det kalde nord (som de sier). 

Fant frem og satt nesten i 3 timer å snakket om familie, alt vi hadde opplevd og forslag for vår videre tur. I tillegg til Norman og Leila traff jeg også en tremenning Norma Jean som var Normans yngste datter. Veldig hyggelig. Jeg hadde hørt mye om stedet Norman bode og det var flott å vs opplevd det. Ligger fantastisk til, en ser båtene gå forbi på sjøen og hele lelighetskomplekset er bare helt fantastisk.

PS! Norman er en vaskeekte amerikaner som alltid har bod i USA, men jevnlig hold kontakt med sitt norske opphav (mor fra Tangen i Brevik). Snakker derfor flytende norsk, er 97 år, kjører bil og bortsett fra alder og litt dårlige bein ikke feiler noen ting. Utrolig!!!

Norman og familie

Deretter var det tilbake for å hente golferne. De hadde gått "en sådær" runde som de likevel var svært fornøyd med så tidlig i sesongen. Ikke sett for mange farlige dyr, men vært vaktsomme.

In US you don't walk...

En kommende Tiger Woods? Korrekt antrukket og merk spesielt den noncelante holdningen..

Igjen fikk vi fra andre golfere mange gode forslag om spisesteder og overnatting, men nok en gang var det et trådløst nett og hotels.com som ble redningen. Fikk et hotel mitt i West Palm Beach hvor vi nå ligger.

Har nettopp vært ute å spist thai mat. Jeg kjørte på med en styrke 4 og syntes det gikk veldig greit. Torkel litt forsiktig på styrke 3, men øker nok neste gang.

Forsøker å komme litt tidligere i seng i dag. Tenkte å teste Palm Beach (hvor alle de rike bor), Fort Lauderdale og deretter over til Naples på vest kysten. Vi får se hvor freden bringer oss. 

God natt..

Ingen kommentarer: