tirsdag 22. april 2014

USA - Dag 9 mandag

Bye bye Key West og bye bye den planlagte del av turen. Nå var resten helt og holdent opp til oss selv.

Vi spiste den sedvanlige frokost på hotellet og pakket oss inn i bilen. Startet så turen oppover The Keys inn mot fastlandet. 18 norske mil ble tilbakelagt på vel 3 timer.

På vei inn fra Key West

På veien inn så vi mange steder restene etter jernbanen som ble åpnet i 1912. Denne var av flere påpekt som vedens åttende vidunder. Imidlertid ble jernbanen ødelagt i en voldsom orkan i 1935 og senere ikke satt i stand igjen. En del av strekningen ble brukt til å anlegge veien vi kjørte på.

Stoppet for å shoppe sandaler til Torkel og meg selv

Nesten inne på fastlandet stoppet vi i Key Largo for å spise lunsj. Fant en koselig liten kafé nede ved havnen. Like inntil lå også en marina som hadde en finurlig måte å lagre båter på.

Lunsj på Pilot House.  Anbefales..

Lagring av båter... Fiffig!

Etter Key Largo fant vi en outlet butikk hvor bl.a jeg fikk varmet opp kredittkortet. Vi fikk riktignok tips om et ennå større tilsvarende senter nord for Miami, men sjansen måtte likevel gripes. Deretter bar det videre i retning Miami.

Vi hadde hatt kontakt med en veninne av Hege og Henning, Lisa, som bodde i Florida. Ringte for å avtale et besøk, men endte med å få tilbud om å låne deres feriebolig i Key Largo. Planen var derfor å reise inn til Miami for så å reise ned igjen til ferieboligen. Slik gikk det likevel ikke. Lisa og mannen har mange venner og i løpet av kvelden fikk vi beskjed om dobbeltbooking. Løsningen ble hotels.com som raskt ga oss et nytt alternativ. Problemet ble bare å finne hotellet. Selv med GPS rotet vi rundt på streets and avenues til langt på kvelden. Kl 23:30 var vi først fremme. Hotellet var litt eldre og det luktet ikke for bra på rommene. Torkel og Ann Torild valgte å bytte rom. Vi får se hva Anne og jeg ender opp med.

I morgen er det Miami Beach og slikke sol. God natt..