fredag 9. februar 2018

Dag 7 - fredag

I dag våknet jeg  tidlig. Gikk ned til sjøen og forsøkte å ta noen bilder. Litt for sent til soloppgangen, men fint var det. Tilbake ble det kjapp dusj, skrive litt blogg, før vi gikk til frokost. Fant ut at vi delte oss litt i dag. Jeg hadde lyst til å se Kapp Agulhas, Afrika sitt sørligste punkt. Her møtes også Atlanterhavet og Det Indiske Hav. Artig.

Anne ble med meg, mens Hege og Henning gik bort på en strand like ved. Turen ned til Kapp Aguhlas tok nesten 2 timer. Vi kjørte på GPS og havnet inn på en grusveg i over 2 mil. Var ikke så gøy. Tanken på å punktere her lå hele tiden i bakhodet. Gikk bra og vi kom fram.

Kapp Aguhlas er ikke like populært og besøkt som Kapp det gode håp. Vi slapp kø her. Behøvde heller ikke betale noe. Litt skremmende med skilt som advarte mot slanger og edderkopper, men det gikk bra.

Vi kjørte deretter tilbake til Hege og Henning og Anne fikk et par timer på solseng nede på stranden. Alle var derfor fornøyde. Henning og Jens gikk strand veien fra leiligheten og bort til stranden. Fin tur som fram og tilbake ga de nødvendige 10000 skritt.

Kjapp tur i bassenget etter dette, noen bilder på stranden og nå ligger vi bare å slapper av før kvelden middag. På en kro vi var i går skulle det også være live musikk. Kanskje vi havner der.

I morgen bli det inn i landet til vindistriktet ved Stellenbock. Blir spennende.

PS! Vi havnet der. Etter at vi hadde unnagjort en middag som Henning kåret til turens beste. Kjempebra musikk fra et lite band ved navn The Gingers som kom fra stedet vi reiser til i morgen. .